Jak budować relacje, kiedy wszyscy pracujemy z domu?
Wirtualna komunikacja wymaga zdecydowanie większej uwagi i dyscypliny.
Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i postępującymi zmianami społecznymi, coraz więcej firm przenosi swoje działania do internetu. Ogromny wpływ na to zjawisko wywarła pandemia Covid-19, która wymusiła zmiany także na tych przedsiębiorcach, którzy do tej pory byli zwolennikami pracy w biurze, w terenie, bezpośrednio ze współpracownikami czy klientami. Dziś praca zdalna stała się normą – nie tylko ze względu na niedawną konieczność, ale także wygodę i swobodę, jaką nam daje i której mieliśmy okazję się nauczyć. Wybierając ten model, musimy mieć jednak na uwadze, że współpraca w organizacji oraz z klientem wymaga nowego podejścia. Jak zatem budować trwałe relacje biznesowe, gdy wszyscy pracują z domu?
Forma komunikacji
W dobie pracy zdalnej podstawą komunikacji stały się rozmowy telefoniczne, wiadomości mailowe oraz wideokonferencje. Wirtualna komunikacja wymaga od nas zdecydowanie większej uwagi i dyscypliny, ze względu na mnogość tzw. rozpraszaczy – zarówno w przeładowanym treściami reklamowymi internecie, jak i w naszej przestrzeni domowej. Korzystanie z platform do wideokonferencji oraz szybka wymiana informacji poprzez komunikatory stały się jednak podstawą utrzymania płynnej komunikacji. Aby zachować efektywność naszej pracy, nie gubić informacji oraz uniknąć efektu „przerzucania się”...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta